TAJUK APA NI EH?

Assalamualaikum.

Kalau lah aku diberi kuasa untuk record semua kenangan manis yang pernah jadi kat aku,

Nak aje aku tayangkan kat seluruh dunia.

Kalau boleh aku nak tempah wayang dekat Pavi tu haa.

Baru lah gempak.

Ghoyak macam ramai yg nak tengok tiket cerita aku ni ek?

Tapi Allah sentiasa tahu apa yang terbaik.

Kita tak mampu nak record semua.

Apalagi nak tayangkan kenangan manis kita dekat satu dunia.

Allah taknak kita jadi takbur.

Allah taknak kita jadi sombong.

Allah taknak kita ada sikap suka menunjuk.

Dibiarkan je semua kenangan tu simpan dalam ingatan.

Tiapkali malam nak tido.

Tiapkali pejamkan mata.

Tiapkali dengar lagu lagu feeling.

Tiapkali lepas habis solat.

Tiapkali nak berdoa,

Habis semua semua kenangan manis tekeluar.

Sampai kena tegur dengan mama sebab sengih sorang2.

Tapi…..








Sayang kan?

Orang lain tak boleh nampak.

Orang lain tak dapat rasa.

Orang lain tak mampu nak sengih sama.

Orang lain susah nak faham situasi kita.

Orang lain takkan pernah tahu semuanya.

Takkan tahu.

Takkan pernah tahu.

Dan takkan pernah nak tahu.

Haiiihhhhhhh.




p/s : Kenapa perlu mengeluh? ALLAH kan ada? (^__^)

8 comments:

sheena said...

This is a better-quality article as they all are. I make fun of been wonder wide this an eye to some beat now. Its great to receive this info. You are fair and balanced.
N BMW 325 AC Compressor

JumiYumi ♥ said...

kak min, now i know y. kak min, jom kita jd kuat bsama :) help me, and plis jgn lupakan jumi. kak min, donlod la whatsApp kat henpon. nnt kita boleh sembang free. mykm

iqah @ ano @ faiqah said...

100% sy skong..sy pon ngh alami bnde yg sme...yg pntg kte kne kuat..n sntiase ingt yg Allah sntiase ngn kte..=)

Ana Farhana said...

waaa,sy suka ini entry.. btl2, org tak tahu kn, tu yg kdg2 leh sengih sorg ^^

yasminrosalan said...

@jumi mana boleh akak lupaaa :') jumi ajar akak camne nak buat wassup tu. akak tak reti syg..

yasminrosalan said...

@iqah insyllah!! Allah memang sntiasa adaa dgn kita. :))

yasminrosalan said...

@ana hahah tahuuu takpe. senyum sorang2, orang taktahu :P

JumiYumi ♥ said...

akak, akak pegi ovi store, klik applications, nnt ada pilihan. kat situ ada whatsApp tu. akk donlod then install.