KENAPA PEREMPUAN NAMPAK CANTIK BERTUDUNG?



Bismillahirrahmanirrahim.. 


Jawab Yasmin . . .


1. Sebab dia nak tutup aurat..

2. Sebab dia nak jaga maruah..

3. Sebab dia cantik..

4. Sebab dia taknak tunjuk kecantikan dia..

5. Sebab dia seorang yang pandai..

5. Sebab dia anak solehah..

6. Sebab dia dengar cakap mama ayah dia..

7. Sebab dia hormat dekat orang lain..

8. Sebab takut bila dia tak pakai tudung nanti orang tgk dia cantik.. Pastu ada niat yg tak baik.

9. Sebab taknak diminati ramai sangat lelaki..

10. Sebab taknak menyusahkan orang lain..

11. Sebab nanti dia dapat pahala..

12. Sebab dapat menghindari maksiat..

13. Sebab supaya dpt jadi contoh pada perempuan lain..

14. Sebab supaya lelaki yg beriman je yg suka dia..

15. Sebab dia dengar suruhan nabi...

16. Sebab rambut perempuan adalah mahkota baginya..

17. Sebab dapat mengurangkan nafsu lelaki..

18. Sebab patuh pada suami..

19. Sebab dia taknak rambut dia ditarik, digantung dgn bara2 api dan dibakar dgn dasyat kat akhirat kelak.

20. Sebab... Ermmm, kalau ikutkan memang banyak sebabnya.. Tak terkira.

Jadi, sayang sayang nak nampak cantik tak?


Jom kita bertudung! ♥ (^__^)

6 comments:

Maya Natila said...

amboi lagu dia.. huhuhuhu ! mesti layan citer Anugerah kan.? hehe

yasminrosalan said...

haha tak tengok pun lah sayang.. cuma setiap petang dgr lagunya. hikhik :P

F.H.' said...

Assalamu'alaikum and hi Kak yasmin! :D

I like you. Seriously i like you. Keep posting!

*gambar atas tu nampak sedikit aurat tgn.

yasminrosalan said...

waalaikumsalam sayang.. insyllah selagi mampu share, kita share sama2 ye ^^

and.. maaf, tak perasan gambar tu. akak dah removed. terima kasih sbb tegur. May Allah bless you dear :')

El-Janna said...

dah cntik pki tudung kena jaga perngai juge^^

yasminrosalan said...

betul betul betul :-D insyllah